Categories
Internett markedsføring

Lær å bli en god annonse tekstforfatter med Peng Joon

I mine øyne er Peng Joon en av verdens beste annonse tekstforfattere, og en affiliate markedsfører i verdenstoppen. I denne bloggposten skal vi se på hvordan han bygger opp tekster som selger…

Affiliate konkuranse for expert secrets boken til Rusell Brunson

Han har vunnet to 2CC-X prisen to ganger.

2CC-X priser gis til personer som har tjent over ti millioner dollar i salg i clickfunnel sotwaren deres.

Frem til nå er det kun 46 personer som har mottat denne prisen.

2CC-X pris

Rask navigering

Hvem er Peng Joon?

Peng Joon er en ung internettguru som har gjort en karriere som foredrags holder, affiliate markedsfører, og internet markdesførings utdanning/mentorship.

Peng kommer fra Malaysia og har drevet internettvirksomheten i lang tid.

Han har en god tilhengerskare på sosiale plattformer, med over 2,1 millioner følgere på Facebook-siden sin og 163 000 abonnenter på YouTube-kanalen sin (per 06. mars 2022)

Han droppet ut av college, og startet sin karriere med å lage guider til nettspill som World of Warcraft og Farmville.

Så han veide fordeler og ulemper, og bestemte at hvis han mislyktes, kunne han alltid gå tilbake til skolen.

Peng er et geni innen markedsføring på nett, og har tjent millioner ved å lage guider og selge dem. Estimater av formuen hans varierer fra 25 til 100 millioner dollar.

Tekstforfatting av Salgstekst

I denne videoen gir Peng Joon en live “hot seat coaching call” der han viser rammeverket fro en perfekt salgstekst på landingside. Ved å optimalisere landingside teksten kan man øke konverteringraden.

Økt konvertering gir fortjeneste dramatisk på trafikk man allerede har.

Pengs Joon produkter

  • Content Multiplier Formula (automatisering av posting av innhold)
  • Million Dollar Ads (Annonser for millioner av dollar )
  • Videoutfordring (videoannonser)
  • Platform Closing (hvordan levere et pitch som selger)
  • Event Codex (trinn-for-steg for å sette opp dine egne arrangementer)
  • InternetLegacy Mentoring (hvordan bli en metor)

Peng Joons eksempler på effektive annonser

Her er eksempler som Peng Joon skriver mer om i boken Million Dollar Ads

(linken går til en salg side, men jeg er ikke i noen form affiliert eller betalt for å linke til siden)

Disse stategiene kan være spesielt viktige dersom du satser på engagement annonser:

Journey Thru Symptoms (reise gjennom symptoner)

Her er en reise gjennom symptom annonse:

Peng brukte denne typen annonser for å promotere boken sin.

Annonsen er en nummerert liste som går gjennom de vanlige problemene og problemene som gründere står overfor, og som i utgangspunktet fører til poenget med mindre du vet hva du gjør, både som tjenesten du selger og selger tjenesten din innsats er nær meningsløse, meningsløse.

Deretter avsluttes den med et valg og en CTA (Call to action).

I stedet for å fortsette uten mål og mening, kan du investere i Pengs produkt, som lover å vise deg hvordan du kan lukke avtaler ved å bruke salgsvideoer, webinarer og til og med direkte-arrangementer.

Story Bender-annonser (historie med en vri)

Her er Pengs eksempel på en story Bender-annonse:

Et av Pengs prinsipper for å lage eksplosivt effektive annonser er veldig likt hvordan komikere lager komedie:

De starter en historie og legger så til en uventet vri på slutten, og skaper humoren.

Du skjønner, komikere har allerede oppmerksomheten til publikum, Pengs annonser har ikke den luksusen.

Så Peng lokker annonsene sine med en hook (agn) som vil fange blikket til en person som sveiper på Facebooks feed.

Blockbuster-annonser (storlåt annonsering)

Her er Pengs eksempel på en storfilmannonse:

I stedet for å fortelle en historie, adresserer denne typen annonse seerens sannsynlige problem direkte.

For å forsterke intensiteten til denne reklamestilen, parer Peng ofte en kort tekststreng med en videoannonse.

Yadda Yadda Yadda-annonser

Her er Pengs eksempel på en yadda-annonse:

Yadda Yadda post

For denne typen forfremmelse skriver Peng ut sin fulle tonehøyde og reviderer den, fremhever de viktigste delene og endrer de ikke-essensielle delene til bokstavelig talt «yadda yadda yadda».

Objection ads (Innvendingsbaserte retargeting-annonser)

Her er Pengs eksempel på en innvendingsbasert retargeting-annonse:

Facebook-piksler er flotte, er de ikke?

Med piksler kan du spore opp besøkende som ikke har kjøpt.

Det er der denne typen reklame begynner.

Den besøkende forlot salgstrakten (funnel) din uten å foreta et kjøp, så tydelig at de ble hengt opp i noe underveis.

Pengs innvendingsannonser tar for seg en rekke vanlige steder hvor prospekter blir sittende fast, med målet om å dytte den mulige kunden akkurat nok til at de trykker på avtrekkeren.

Scroll stopper (Oppmerksomhets fanger)

Her er en typisk scroll stopper:

Formål: Grunnen til at du kjører denne typen annonser er å vise hvordan produktet ditt er forskjellig fra konkurrentene dine, og minne dem om at du har en unik løsning.

Måten denne typen annonse skrives på, er å først rykke målgruppen ut av sveipingen ved å dele med dem noe de ikke ser så ofte, for eksempel en merkelig overskrift.

Legg merke til hvordan Pengs er annerledes når han bruker plass, ikke for å markedsføre produktet umiddelbart, men for å rulle seerne av, siden de sannsynligvis ikke ser “Ugh. Another Ad. ‘ hver dag.

Han fortsetter sin kopi, og ser deretter på publikums behov og den populære, kjedelige løsningen på disse behovene.

(Han annonserer for kursskapere, selger dem råd om hvordan de kan oppgradere funnelen (trakten)

Deretter bytter han ting opp og viser hvordan produkttilbudet hans er forskjellig fra det gjennomsnittlige webinarproduktet.

Emotion ads (anonser som vekker følelser)

Her er Pengs eksempel på en følelse, følt, funnet annonse:

Denne typen annonser prioriterer empati, viser forståelse for behovene til andre gründere og leder dem deretter til en løsning for deres spesifikke problem (mangel på produktiv idédugnad).

Dream 100 annonser

Her er en dream 100 annonse:

Dream 100 er en strategi som går ut på å finne de 100 mest interessante personene i nisjen og lage kontakt med både dream 100 kanditatene og følgerene deres.

Peng brukte denne annonsen for å få 100+ influencere til å investere i produktet sitt.

Annonsen leder besøkende gjennom trinn-for-trinn og oppmuntrer dem til å innse: “Hei, jeg er også i den posisjonen! Jeg vil/må skalere innholdet mitt for å ha en innvirkning, så jeg kommer til å gjøre det Peng gjorde.”

Reluctant Hero (motvillig helteannonse)

Her er en hero annonse:

I likhet med følelse annonsetyper har Peng utviklet sin Reluctant Hero-kampanje som en ydmyk deling av en løsning som har vært nyttig for den enkelte som annonserer for den.

Troll Yourself First Ads (troll deg selv først)

Her er Pengs eksempel på en «troll deg selv først»-annonse:

Med denne typen reklame kommer Peng i forkant av enhver negativ prat om seg selv eller sin virksomhet.

Siden det er han som tar opp de negative tilbakemeldingene om sitt eget selskap, respekterte han mye mer.

 Hater-annonser

Her er Pengs eksempel på en haterannonse:

showing 'hater' type of ad, one of peng joon's 15 different kinds of facebook ads he reveals in his book million dollar ads. He sold the book for 7 dollars.

I likhet med Pengs «Troll Yourself»-annonser, er denne typen annonser ment å være en proaktiv spredning av negativ informasjon, som en måte å kontrollere fortellingen på.

Virale meme-annonser

Her er Pengs eksempel på en viral meme-annonse:

showing viral meme type of ad, one of peng joon's 15 different kinds of facebook ads he reveals in his book million dollar ads. He sold the book for 7 dollars.

Har du sett denne memen hvor som helst? (eller overalt?!)

Pengs Viral Meme-annonsetype tar et superpopulært meme, og kaster en vri på det. Seerne er så komfortable med meme at det vekker interesse for annonsen, og oppmuntrer dem til å sjekke kampanjen.

Her er en morsom video for oss som følger med på Internet Markedsførings nisjen i USA:

By Bjojo

Bjørn skriver artikeler på Grenfunnels som hjelper deg med markedsføring på nett.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

x Logo: Shield Security
This Site Is Protected By
Shield Security